יום ראשון, 29 ביוני 2014

טיולים לשומרי מסורת זה אנחנו!

אם אתם מחפשים לנקות קצת את הראש בטיול כייפי וחוויתי הגעתם אל המקום הנכון. מרוץ החיים לא מאפשר לנו לעיתים לעצור לרגע ולהירגע, לקחת קצת אויר בשביל להמשיך, הלחץ בעבודה, הילדים ושאר הדאגות הרגילות של החיים גורמים לנו לעיתים להגיע לנקודה בה אנו אומרים: "די, אני חייב חופשה!" "אם אני לא מנקה את הראש אני משתגע" ובדיוק בשביל זה אנחנו כאן, להוציא אתכם מהשגרה ולתת לכם רגעים יפים של טיול מהנה ומיוחד. אז אם אתם שומרים מסורת ומחפשים טיול בהתאם – טוס מסורת היא בדיוק מה שאתם מחפשים!

טוס מסורת מציעה מגוון טיולים לציבור הדתי, טיולים אשר משלבים הנאה צרופה עם יהדות, מקומות אקזוטיים עם מסורת – הכול בשביל שתרגישו נוח ושהטיול יעבור לכם בצורה מושלמת. כל אחד מהיעדים נבחן בקפידה על ידי המדריכים שלנו אשר לומדים את השטח ושוקדים על פיתוח מסלולים אטרקטיביים ומותאמים לקהל בכלל וספציפית למגזר הדתי כך שלכם לא נשאר אלא לעשות חיים…

טיולים מאורגנים לשומרי מסורת מצריכים הכנה מוקדמת ובחינת המקומות המיועדים לטיול בשביל לענות על הצרכים הדתיים כמו אוכל כשר, סעודת שבת, תפילה ועוד ואנו בטוס מסורת דואגים להכל מראש כך שאתם יכולים להיות רגועים.

טיולי מסורת גם מצריכים הכנה מוקדמת לשבתות ואנו דואגים שהשבת בטיול תהיה עבורכם בלתי נשכחת. הישיבה בצוותא במהלך הסעודה, זמירות השבת, האוכל הכשר המעולה לו אנו דואגים, התפילה – כל אלו מרוממים את הנפש ויחד עם טיול אטרקטיבי הופכים את החופשה שלכם לחופשה חלומית.

חברת טוס מסורת דואגת לכל פרט ופרט בטיול והכל לרווחתם של המטיילים, והמדריכים שלנו יעשו הכול בשביל שהטיול יהיה חוויתי עבורכם, בכל מסלול שהוא ובכל מקום בעולם.

אז אם אתם שומרים מסורת ומחפשים טיולי מסורת בשביל גם ליהנות מצד אחד וגם לקיים במלואו את אורח החיים הדתי שלכם, טוס מסורת היא החברה אותה אתם מחפשים. אלפי מטיילים שטיילו איתנו ברחבי העולם יעידו על חברה שנותנת שירות מעולה והכי חשוב – טיול בלתי נשכח!

יום שלישי, 24 ביוני 2014

גאורגיה

מסלול הטיול:

יום 1 תל אביב – גיאורגיה – טביליסי

ברוכים הבאים לטיול מיוחד ומרתק בגאורגיה. ניפגש בנמל התעופה בן גוריון ונטוס לטביליסי, בירת גאורגיה. עם ההגעה נצא לסיור בעיר המיוחדת. נעלה לנקודת תצפית על העיר ונהר המטקוורי ונתרשם מגגותייהם האדומים של המבנים העתיקים. נבקר ברובע העתיק, נטייל בסמטאותיו הציוריות, נראה את מרחצאות הגופרית, סביבם צמחה העיר, בית הכנסת ואת קתדרלת SIONI מהמאה ה-7, שנבנתה כהעתק מושלם של כנסיית "ציון" בירושלים. נמשיך אל השדרה על שם שותה רוסתווילי (המשורר הלאומי הגיאורגי, מחבר הפואמה "עוטה עור הנמר"), ונתרשם מבנייניה המפוארים הניצבים לאורכה וביניהם בית הפרלמנט, התיאטרון הלאומי ובית האופרה. בתום הסיור נעבור למלוננו לארוחת ערב וללינה.

יום 2 מצחטה – בורג'ומי – הקווקז הנמוך

ניסע צפונה אל עבר הבירה העתיקה מצחטה. בטרם נעזוב את טביליסי נבקר ב "התהילה של גאורגיה", מונומנט גדול ומרשים אשר מנציח בגאון את גדולי האומה הגיאורגית. נגיע למצחטה ,הממוקמת ליד מפגש הנהרות מטקוורי ואראגבי. נטפס ונשקיף עליה מכנסיית הצלב ג'ווארי, לשם הביאה נינו הקדושה את הצלב הקדום העשוי מקנוקנות גפן במאה-4 לספירה. נמשיך אל כנסיית "העמוד החי", סווטיצחובלי המרשימה, מאתרי המורשת העולמית של אונסק"ו, ונספר את סיפור הנצרות הגיאורגית הקדומה, הקשורה לקהילה היהודית העתיקה, שהייתה קיימת במקום. נמשיך אל עיר המרחצאות והמרפא המפורסמת בורג'ומי, הממוקמת בלב קניון יפהפה. נבקר בפארק העירוני היפה, ונוכל לטעום ממי בורג'ומי המפורסמים. את היום המרתק, נסיים בנסיעה אל תוך הנוף האלפיני ויערות עצי המחט שברכס הקווקז הנמוך, ובאזור זה נלון.

יום 3 אחלציחה – וארדזיה

בדרכנו אל וארדזיה, נחלוף בעיירה אחלציחה, שהיתה מרכז יהודי ונראה את בית הכנסת שנשתמר בה עד היום.נבקר במצודת העיר המרשימה שבסיסה ארמני ובה שוקמו לאחרונה המדרסה והמסגד העותמני. משם, נמשיך בנופי ספר מדבר מרתקים, אל האתר הנמצא בשכנות לגבול התורכי, עיר מערות מרתקת שנחצבה בצלע ההר ויועדה לשימושים צבאיים. בתקופתה של המלכה תמרה שינה האתר את ייעודו והפך למרכז דתי ובו מנזרים וכנסיות שקירותיהם עטופים בציורי פרסקו.

יום 4 גורי – אופליסציחה – גודאורי (הקווקז הגבוה)

הבוקר ניסע אל גורי, עיר הולדתו של יוסף דז'יגשוילי סטאלין, שליטה לשעבר של ברית המועצות. נבקר במוזיאון סטאלין שנבנה לכבודו ונבין את המושג "פולחן אישיות". נמשיך אל עיר המערות אופליסציחה, שידעה פריחה כלכלית בימי הזוהר של דרך המשי הקדומה ונבקר בצפונותיה. נסיעה לא ארוכה, תביא אותנו אל תחילתה של הדרך הצבאית הגיאורגית בה נצפין אל הרי הקווקז הגבוהים. נעצור לתצפית על מאגר ז'ינבאלי הנראה כפיורד מרהיב, ובמצודת אנאנורי השוכנת לחופו. מכאן נמשיך בנסיעה צפונה בלב נופים מהממים. לעת ערב נגיע אל עיירת הקייט והסקי גודאורי הממוקמת בגובה של כ-2000 מ', ובה נלון.

יום 5 הקווקז הגבוה – טביליסי

יום מיוחד בו נעמוד משתאים מול עוצמתו ויופיו של הטבע . ניסע צפונה על "הדרך הצבאית". נעבור ב"מעבר "הצלב" ונצפה במונומנט האחווה הרוסית – גיאורגית המתפורר. נמשיך אל העיירה קאזבגי וממנה נטפס ברכבים, אל כנסיית צמינדה סאמבה ("השילוש הקדוש"), הנמצאת מתחת להר קאזבג המרשים, שגובהו 5047 מ'. מליבו של הקווקז הגבוה, נשוב למלוננו בטביליסי לקראת הכנות לשבת.

יום 6 טביליסי – יום שבת

לאחר תפילת השבת בבית הכנסת וארוחת הבוקר נצא לסיור רגלי ברובע העתיק, נטייל בסמטאותיו הציוריות בין בתי הקפה והמסעדות, נראה את מרחצאות הגופרית, שממנו צמחה העיר. בתום הביקור נשוב למלוננו.

יום 7 טביליסי

הבוקר, נצא לסיור שכולו פסטיבל טעימות וחגיגה צבעונית. נטייל בשוק האוכל המרכזי בשוק הפשפשים הססגוני ונסיים בביקור במוזיאון האתנוגרפי. מוזיאון פתוח של טביליסי ובו אוסף בתי עץ, ממחוזותיה השונים של גיאורגיה. בתום הסיור יינתן זמן חופשי ליהנות מהעיר המרשימה.
לעת ערב, נחגוג את סיום הטיול בארוחת ערב.

יום 8 טביליסי – תל-אביב

נארוז את המזוודות, החוויות והזיכרונות ובכפוף לשעת הטיסה ניסע לשדה התעופה של טביליסי ונטוס ארצה. תם טיולינו הנפלא , להתראות בטיול הבא….

מחיר הטיול כולל:

  • טיסות הלוך ושוב לטביליסי.
  • מיסי נמל ובטחון.
  • לינה בבתי מלון מדרגת תיירות טובה ,בטביליסי, ובערים שמחוץ לטביליסי נלון בבתי מלון מדרגת תיירות.
    * חשוב להדגיש כי רמת המלונות בגאורגיה נמוכה מהמקובל במערב.
  • בסיס האירוח כולל: חצי פנסיון ארוחות בוקר / ארוחות ערב – כשרות (הכשר בהשגחת הרב אבימלך רוזנבלט).
  • אוטובוס תיירים ממוזג בהתאם לתוכנית הטיול ובכפוף להיתר שעות הנהיגה עפ"י החוק האירופאי.
  • סיורים וכניסות לאתרים לפי תוכנית הטיול.
  • מלווה ישראלי מקצועי ומנוסה.
  • טיפים לנותני שירותים בחו"ל – נהג, מלצרים .

המחיר אינו כולל:

  • לא כולל טיפ לסבלים ולמלווה הקבוצה (נהוג לתת למלווה 4 דולר לנוסע ליום).
  • לא כולל ביטוח רפואי ומטען.

חשוב:

  • ייתכן כי עקב אילוצי מזג אוויר (בעיקר בחודשי סתיו,חורף ואביב) , יידרשו שינויים במסלול או מבנה הטיול , לרבות אפשרות כי תמנע הגעה או כניסה לאתרים.
  • לוח הזמנים והביקורים עשויים להשתנות או להידחות.
  • מסלול הטיול כרוך בנסיעות ארוכות בדרכים וכבישים שרמתם הכללית נמוכה מהמקובל במערב.
  • קיימת אפשרות כי הטיול יתקיים במסלול הפוך..
  • רמת השירותים והתשתיות בגאורגיה אינן מפותחות, בייחוד באזורים המרוחקים מטביליסי.
  • הטיול הנו טיול גיאוגרפי באוריינטציה היסטורית ואנתרופולוגית.
  • ראה תנאים, הגבלת אחריות וסעיף ביטולים באתר.
  • תכנית הטיול מתבססת על לוח הטיסות המתוכנן בזמן הוצאתה. תכנית הטיול תשתנה בכפוף ללוח הטיסות.
  • בתקופת ירידים וכנסים יתכנו לינות מחוץ למרכזי הערים.
  • המחיר : מינימום 25 משלמים לתשלום במזומן